To my MyHeritage friends

September 30, 2008

Hi, first of many! (I hope)

In case you’re wondering about what the title means, is Spanish, and it goes for something like: “loving fatigues” although is hard to translate, because in Spanish is a very poetic phrase… anyway, I wanted the name to be  general enough to give me the possibility to write about everything I like and love… and that could be family, social issues, communication, technology, trends, art, etc, but in a laid back and personal manner, as the title suggests.

I need to work out on the design (haven’t got my photos here) and in my posts but this is a good start.

I’ll write in Spanish, although I think I’ll make a few posts in english.

Let’s see what happens!

Advertisements

6 Responses to “To my MyHeritage friends”

  1. nilshammar said

    nice! good luck 🙂

  2. Mario said

    sounds exciting… You can add a button with google translations to english to your blogroll, so the non spaniards can go with this.

    Vamos a empezar!

  3. milan said

    cool 🙂

  4. Lucio said

    Nicholas, you´re awesome!!

  5. ariel said

    mi gran amigo nico o nícolas, inició su página web, por esto de webear, no?. Y en esta primera aproximación a su prosa de exilio, me llamó la atención el nombre del sitio. me hizo acordar a “fatiga russo”, aquél jugador de huracán de los setentas, ayudante de campo del flaco menotti y de angelito -agarrate la que se viene, si asume en tu equipo- cappa. el sobrenombre “fatiga” esta en una zona extraña, parece ser -en un contexto futbolístico- portador de cierto descrédito, porque quién accede al estado de fatiga, no tendrá la energía suficiente para continuar en la intensidad del juego, aunque por otro lado, alberga cierto valor poético y bohemio del juego. la fatiga, tarda en evidenciarse, sus síntomas, son detectados primero por el jugador y después panorámicamente, por como “el fatigado” participa del juego. El fatigado, pasa a ser un jugador/observador, alquíén disfruta porque su concentración frenética en el partido desapareció, su imposibilidad le abrió un puerta, otro panorama, un estado. La felicidad de poder jugar y observar con la libertad de un recreo.

    y po+. El que se fatiga, es alguien que hizo el esfuezo o varios esfuerzos y se agotó -qued{o fatigado-. Es una obviedad que el descrédito pasa por

  6. fatigasdelquerer said

    Ariel, querido. Que alegría encontrate por acá. Agrego también a tu raconto de fatigas al inconfundible personaje de Capusoto en Cha Cha Cha, “Fatigatti”, probablemente la versión cómica de a lo que te referís vos sobre el individuo fatigado, que por cierto yo he sido uno muchas veces en los varios partidos de todas las clases de deportes que jugué. Seguí participando por favor con tus comentarios que nos hacen tanto bien. A la humanidad, porqué no decirlo. Abrazo y cuento los días para que estés por acá. Nico.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: